EMPLOYMENT OPPORTUNITY Title: Wellness Coordinator - Food Insecurity - Two Position (2) Department: Public Works Status: Full-time - Six (6) Months Term Salary: $60,921.02 per annum to start, 35 hour/week Settlement Allowance: $20,907.43 per annum Union Status: Unionized Closing Date: Open until filled
This employment opportunity is open to residents of Iqaluit only.
Under the direction of the Economic Development Officer, this position is responsible for overseeing the municipality's support and involvement with the Inuit Child First Initiatives (ICFI). The incumbent will play a key role in administering and managing the ICFI food voucher program, ensuring effective distribution and access to nutritious food for Inuit children and their families. Additionally, the position will involve coordinating with community stakeholders, tracking program outcomes, and providing regular updates and reports to municipal leadership.
The ideal candidate will possess the following:
High School diploma or equivalent
Financial reporting experience
Working knowledge of Microsoft Office suite, and working with computers.
Excellent written and communication skills
Project management experience
Work experience in Municipal, Territorial or Federal Government, or not-for-profit environments involving communications, programs or service delivery.
Assets:
Ability to speak and write in English and Inuktitut preferred
Experience and confidence speaking to members of the public
Excellent problem solving and conflict resolution skills
Working with tight deadlines
Confident in reading and writing reports and other documents
Ability to follow directions and instructions
Equivalencies that include a combination of education, knowledge, skills and abilities to formal education and previous experience may be considered.
Please submit your resume to:
Human Resources 100-1085 Mivvik St. City of Iqaluit, X0A 0H0 hr@city.iqaluit.nu.ca
Only those selected to interview will be contacted.
OCCASION D'EMPLOI Titre :Coordonnateur ou coordonnatrice en mieux-être - Insécurité alimentaire - Deux (2) postes Service : Travaux publics Type : Temps plein - Durée de six (6) mois Salaire : 60 921,02 $ par année à l'entrée en poste, 35 heures par semaine Indemnité d'établissement : 20 907,43 $ par année Statut syndical : Syndiqué Date de clôture :Ouvert jusqu'à ce que le poste soit pourvu Sous la direction de l'agent(e) de développement économique, la personne titulaire de ce poste est chargée de superviser le soutien et l'engagement de la municipalité dans le cadre de l'Initiative : Les enfants inuits d'abord. La personne titulaire du poste jouera un rôle clé dans l'administration et la gestion du programme de bons alimentaires de l'initiative : les enfants inuits d'abord, en assurant une distribution efficace et l'accès à des aliments nutritifs pour les enfants inuits et leurs familles. De plus, la personne titulaire du poste devra assurer la coordination avec les parties prenantes de la collectivité, suivre les résultats du programme et fournir des mises à jour et des rapports réguliers à la direction de la municipalité.
La personne idéale possédera les qualités suivantes :
Diplôme d'études secondaires ou équivalent
Expérience en production de rapports financiers
Connaissance pratique de la suite Microsoft Office et des compétences de base en informatique.
Excellentes aptitudes en communication écrite et orale
Expérience en gestion de projets
Expérience de travail dans une administration municipale, un gouvernement fédéral ou territorial ou un milieu sans but lucratif à un poste qui implique les communications ou la prestation de programmes ou services.
Atouts :
Capacité à parler et à écrire en anglais et en inuktitut de préférence
Expérience et aisance pour s'exprimer en public
Excellentes aptitudes en résolution de problèmes et gestion de conflits
Capacité à travailler avec des délais serrés
Capacité à lire et à rédiger des rapports et d'autres documents
Capacité à suivre des directives et instructions
Une combinaison jugée acceptable d'études, d'expérience, de connaissances et de compétences équivalant à une formation officielle et une expérience antérieure pertinente pourrait être prise en compte.
Veuillez envoyer votre curriculum vitæ à :
Ressources humaines 1085, rue Mivvik, bureau 100 Ville d'Iqaluit, X0A 0H0 hr@city.iqaluit.nu.ca
Nous ne communiquerons qu'avec les candidats et candidates retenu(e)s pour une entrevue.
Conformément à l'article 23 de l'Accord sur les revendications territoriales du Nunavut, la priorité sera accordée aux bénéficiaires de l'Accord sur les revendications territoriales du Nunavut qui répondent aux critères.
Since you are applying from outside Canada, you application will be moderated by our team. You will receive an email once it's been approved.
There was an error, please try again.
You must be legally entitled to work in Canada in order for your application to be considered.
I am legally entitled to work in Canada
Application from outside Canada
Finding an employer that will assist you in your work permit without knowing you is utopic.. Employers simply do not consider non-resident applications. We strongly recommend that you immigrate to Canada before you start looking for employment.